Friday, March 15, 2013

saya nak jadik ultraman, superman..batman..tapi xnk tuka jantina..eh

Assalamualaikum kenkawan,

Ni entry semangat berkobar-kobar x hingat..cam ni aku ade terbaca satu artikel yang bes bangat iaitu bes x jadik ultraman? haha..mesti la bes kan kan..acah je,

meh aku kupas skit gini..ok contoh nye ko bekerja sebagai cleaner tetiba kau kene buang keje kan, ape jadik pastu..ko xde keje la kan..so skunk aku nak bawak korunk jalan2 sambail berangan kejap..

cuba ko bayangkan if kau bekerja sebagai cleaner/part time makcik kueh/part time tukang urut wow sangat kan!!..so, kiranya kalu bos ko sack ko as cleaner ko still ade 2 keje kan untuk sara hidup kau..xde la ko menjadi penganggur x rasmi kan..haa, camtu la maksud aku..bekup plan namanya..orang kata kalu nak makan nandos kan ko amik ayam 1/4 , pastu ko pilih side dish...haa, bagos kan idea ni..

meh aku cita skit kat ko, aku duk borak ngan makcik cleaner opis aku..to my surprise, makcik cleaner bukan sebarangan mak cik cleaner..rupa-rupanye selama ni after dia balik keje bkn dia duk melanguk je kat depan tv dia ade keje lain tau..iaitu amik upah bersihkan rumah orang pulak..kalu sekali bersih satu umah dapat rm20(aku estimate je), if kalu setiap hari sebuah rumah means sebulan dapat side income sebanyak rm20x30 days = rm600...aku pon nak wey..orang kata skit2 lama-lama jadik gunung...

so kengkawan..aku cakap memang aku envy btol la tengok orang2 ini gigih berusaha mencari rezeki halal kan kan..mak aku, cik intan pun same..dah la keje jadik cikgu pastu other than that ley bisnes soya/seaweed/madu/kerabu madu..____ , ____ , ko list la sendiri..masker pun mak haku jual tahu x..tapi anak nye hampeh x hingat..ok, kutuk diri sendiri..

ok la, sila pikir untuk masa depan ye..aku pown same..

ok orang sebelah dah sound, ape akak tulis blog panjang nooo..hahhah

aku tutup entry and sekian saje dari saya yang suka mengarok..


0 comments:

Post a Comment

 
Little monster, where are you? Blogger Template by Ipietoon Blogger Template