Monday, March 18, 2013

hadiah dari mak mentua..import dari tanah suci mekah..

Assalamualaikum,

ingat tak entry pasai ibu mertuaku mau ke obersea haa, la ni dah selamat balik dah..Alhamdulillah..yang syok lagi minggu lepas aku ada balik kampung and guess what mak mertua ku bermurah hati..(ingat jugak kat menantu kesayangan dia ni) menghadiahkan sehelai jubah@ abaya untuk saya..jeles x , jeles x..haa, meh layan gambaq ku berposing dengan jubah baru..

cantik x abaya ni..haa, cuma satu je yang nampak aneh skit..hehe, jubah ni besaq la..tapi yang penting aku muat..haa, keng konon ak dh malas nak bersiap sarung saje , pantas gitew..

kot2 kalu imam kat surau mc , calling-caling je.. ni ade tok lebai segera..jangan malu2 jgn segan..ehhehe

lain dari tu mak mentua ku ade bagi souveniar lain mcm keychain same tasbih, ni memang dah hint2 suh rerajin le bertandang ke surau..heh, kami ni memang jarang ke suaru, insaf jap mak..


kalu korang nampak kotak hijau tu same botol isik serbuk kaler putih tuh..haa, nak gitau ni , itu lah dia serbuk debunga kurma orang kate elok sangat ler if untuk orang yang tengah ttc ni..ade cite disebalik mee..
MIL ak kate , mutawwif dia kate menda alah ni elok dimakan oleh orang yang nak zuriat, cecepat my mil ni g turun bas beli..alkesah dah naik bas tu..memakcik kat bas tye, ape yang dibeli..serbuk debunga kurma elok untuk org nk dapat anak..las2 sume trun serbu pakcik jual debunga kurma..sampai x cukup2 kene crik kat kedai lain..tengok ingatkan aku sorg je bernasib begini..tengok x ke jadik goreng pisang panas gamak nye..ramai udah nye se'geng' ngan aku..ahakz..

Thank you mak, orang doakan mak panjang umo murah rezeki..sihat dan ceria selalu hendaknye..aminn..(mood kanak-kanak riang + terharu)..ye la dapat adiah..

Aku harap sangat, dapat jugak 'turn' aku ke sana pulak ..x dpt haji buat umrah dulu pun ok..ye la umo dah makin semput-semput , ade rezeki skit dari duk jalan sonok2 tu kan..mari dahulukan yang ni , berkat skit hidup ni..lemah rase nye, sayu hati ni..rindu kan sang pencipta..Insyaallah , if ade rezeki tu..aku mau ke sana juga..aminn..doakan ye kawan2..

0 comments:

Post a Comment

 
Little monster, where are you? Blogger Template by Ipietoon Blogger Template