Wednesday, May 8, 2013

musim tatit, lutut lemah rebah ...


musim sakit ku,
sedang datang menggila,
akibat tak tahan sakit ,
aku gagahkan jugak diri mencari perawat,
nombor satu,
sakit hidung ku ini,
alhamdulillah,
nak kata kurang, mungkin boleh katakan lega sedikit,
bunyi sok sek ,
tetap ada,
siap ditegur rakan sebelah,
tapi belum ditakdirkan untuk,
merasa kembali nikmat deria yang satu ini,
tapi takpe la ujian ini,
buat diri rase disayangi pencipta,
mudah-mudahan terhapus dosa yang tak tertanggung ini...

 minggu lepas,
menyaksikan badan ku ini seperti merana,
dari balik dari rawatan,
terkena demam panas mencanak-canak,
dan yang aku perasan,
asik tido awal,
nak kate keje bertimbun,
yilek, mano hado..
free sangat kot..

4 may aku period,
walau sakit2 pinggang ,
semanagat aku nk mengundi berkobar2,
ni sajalah jihad x seberapa aku,
rakyat marhaen,
nak bersuara lantang,
tak mampu,
nak bermadah puisi,
bersepah sana sini,
maka ini saje jalan yg aku boleh memberi sumbangan,
demi untuk hari yang akan datang,
moga islam tetap bercambah subur di bumi Malaysia..
itu doa aku,
walau diri ni xde la baik n alim,
tapi tetap teringin ,
untuk berubah..hehe..

semalam,
sengsara nye saya,
menahan sakit,
aku meneka saje,
ovary mcm menyucuk..
eceh ceh..
just a best guess,
tapi tak selesa nye..
sampai teringin nak jumpa doc selalu...

las2 petang tu mintak pendapat kakak n makcik,
sume kata jangan2 kau pregnant,
dalam kepala aku,
aik, period pun ley mengandung..
dalam hati ni mcm sukar nk percaya,
tapi kuasa Allah kan,
cakap2 orang kan doa..
aminn..
tapi xmau la berharap sangat,
nanti keciwa sendiri,
sekarunk pun sakit pinggang ag,
takpe la..tahan kan aja...
sakit kan penghapus dosa..
tak gitu..

 
 

0 comments:

Post a Comment

 
Little monster, where are you? Blogger Template by Ipietoon Blogger Template