Wednesday, May 8, 2013

dalam mimpiku..terbawa ke jaga..

Salam,
kau sejak aku dah tidur,
berteman kan bantal lengan ni,
kalu mengigau ke,
ade la orang yang nk di rapat2,
himpit2 bahse tepat,
ye la pas mimpi seram,
terpakse la tidur berhimpit ,
takde gap kau..

dah memang kebiasaan,
aku ni selalu mimpi seram,
tapi yang malam tadi,
bukan biasa2 punya,
time breakfast aku gitau,
abang comel,
mimpi seram ku,
'abang nak tahu, kita mimpi seram'..
'ade hantu kepala je ade datang masuk bilik..'
gitu bunyik nye..
laki ku biasa la,
pendengar setia,
layan kan aje bini nye menceloteh...

8.30 pagi,
abang comel beransur ke office,
dah bye2 salam cium tangan,
aku pun sambung tengok upin ipin tv9,
bermalas-malasan..
tak semena terdetik hati nak kuruskan badan,
almaklum,
kek umah den ade 'gym' mini yang x seberapa...
lewat la aku ke bilik tu,
aik,
sejak bila aku letak sepatu ku di tempat letak kaki 'x-trainer ku',
ok, pelik tapi sambil sarung sepatu,
aku pun buat2 gigih mengayuh,
sambil tunggu bunyik tet..
tanda lcd monitor dah di intiate selepas beberapa kali mengayuh,
tapi kayuh, kayuh, kayuh..
xdok,
pelik kepala aku dok pk,
cepat nyo bateri habis?
alah, tak syok la xley tgk km,kalori, mase..
tetiba malas meraja..
aku beransur nk mencarik baju untuk ke ofis...
alah, mandi la dulu,
sukar membuat pilihan baju la katakan..
amik towel tros ke toilet...
sekali bunyi tet..

weyh, bunyik pulak...
'x-trainer'...
nombor satu aku pk..
macam mne bunyik lak mesin ni..
aku x kayuh pun..
mane hado org lain dlm rumah ni aku je..
haa, takut nye pasal..
laju2 mandi...gosok gigi..
haduih, xnk masuk bilik tu, kang tak pakai baju g opis kang..
masuk je la..laju2 zupp..kuar g opis..
mindset kene positip tu...
nasib siang...
sekian cita seram ku..



0 comments:

Post a Comment

 
Little monster, where are you? Blogger Template by Ipietoon Blogger Template