Tuesday, October 22, 2013

Ragam diet atkins

Diet Atkins orang kata boleh kurus dengan mudah...
ade yang kata seminggu boleh turun berkilo-kilo..
Ape yang perlu anda buat cuma elakkan makanan ber'carbohydarte saja..
macam mudah kan , tapi bagi orang pure melayu macam aku ni..memang la seksa jugak aku nak menahan dari tak makan nasi, mee hoon, roti, ...bawak ke mimpi gitu...

kalu nak kasik induction atkin kau nampak happening sikit,
terpaksa la kau jadik kreatif skit kat sini,
kreatif ape, mesti la bab penyediaan makanan..

no 1, ko kene pastikan makanan ko cuma protein saja..
kat sini ko kene lah tahu protein tu makanan tang mana satu..
google sudey,
orang kata balik-balik ayam lah,
tak pun berhari-hari makan teluq..muka pun macam teluq dah..
kentut tak payah cita la kan...
pokok pangkal nye paling senang cita ko amik telur jer(untuk orang malas masak, malas pk)..

no 2, nak amalkan atkins ni ko kene pandai matematik,
bukan ape, kalu ko nak makan ko kene perhati baca label makanan tu sebelum ko sumbat dalam molot..
make sure dalam satu hari jangan lebey dari 20g carb intake..
itu pantangg larang ko xley langgar..

no 3, mesti la ko kene jadik super rajin dalam bab masak2 ni,
kalau tak berapa rajin,
masuk la geng aku bukak fridge bertimbun makanan,
tapi yang aku capai cuma telur,
hahahaha....
hari pertama...lauk telur ..rebus, ayam goreng , timun..scramble egg dimakan bersama serunding..
malas nak cerita aku gigil tahap ape..rumah aku 7km je dari opis tetap gigil bawak kete..
hari kedua..lauk telur lagi rebus...ciken chop(buang tepung)..serunding daging..
malam nye iman tak kuat makan la mee sizzling..gelakkan diri sendiri..
today, aku sambung balik azam atkins aku,
hari ketiga..breakfast tofu lembut goreng..lunch tofu goreng, sayuq n telur lembut..malam ni maybe tofu goreng jugak..
see nampak terserlah kemalasan aku...jangan tiru aku ok..
sangat malas dan tak kreatif..
kalu nak idea menu atkins yang bes meh jenguk dapur cik kaki..menu mabeles

bagi aku ape yang best pasal atkins ni..
ofcoz la tak tahu result lagi..tapi..
my abang baik sangat..
seyes la i gigil if kalu balik dari opis , bak kata bateri habis macam tu la,
plus cara aku jalan seakan-akan zombie..berketak,ketak..
tak lancar gitu..aku bayangkan badan aku tengah korek lemak secara slow-slow,
kan macam bateri habis tu..
nak cerita ni i bangun2 tdo, tdo kul 10,
my abang kejut kul 8, eh i dah bangun subuh tido balik,
i tengok sinki wah mana pergi pinggan yang tak cuci malam tadi,
rasa cerek, wah dah ade orang jerang ayaq la,
tengok meja mesti la belum ade makanan tersedia..
bab paling happy sinki clean n clear..

gelak guling-guling,
saya suka, saya suka,
ade orang kesian kat kita,
nak kurus punya pasal..
nanti boleh cuba pura-pura x larat masak...
boleh la cuti memasak pulak..ooopppss..
ok, teruskan usaha tangga kejayaan..
babai lemak-lemak ku..
dahhhhhhhhhhhh....



0 comments:

Post a Comment

 
Little monster, where are you? Blogger Template by Ipietoon Blogger Template