Thursday, January 8, 2015

Menanti dengan sabo.. oh la la la..

Salam semua,

tah hape2 kan tajuk..
nampak sangat takde idea..
kot ye nak memblog kasik brainstorm lah skit nak karang pe..
malas la aku nak membebel gak... meraban tak tentu hala..

So, pokoknye I is nak tulis sesuatu tentang detik-detik saya menanti D-day ku yang tak tahu bila..so disebabkan terlalu banyak masa terluang , duduk rumah sensorang walhal rumah mak saya kat bangi..gonjeng sangat walaupun dah sarat..hahaha.. kenkunun nak jadik isteri mithali, stay with my hubby through thick and thin.. so duk diam2 jadik housewife.. sambil menunggu si tecik nak main chak-chak ngan mak dia nih... ohohoh..

gigih la memula tu nak membuat research macam mana orang lain prepare nak deliver.. memula paling awal sekali nak tahu kite dah nak kat beranak ke tak..

Pre-labor: One to four weeks before labor

1. Your baby “drops” - Done
 ok start 3rd trimester nurse dah cek kepala anak aku , Alhamdulillah dah kat bawah.. mintak2 la adik duk kat bawah je sampai la deliver yer.. gud boy sangat ni..

2. Your cervix dilates - Pending
ok yang ni aku tak sure since nurse kat Klinik dok cek pung bukaan rahim aku masa weekly checkup tu.. cuma cek berat aku and jantung anak haku.. so far Alhamdulillah ok, cuma heartbeat adik makin tinggi.. not sure this is ok or not from 141 skunk 151..mintak2 ok..

3. You feel more cramps and increased back pain - Done
oh, hanya Allah saje yang tahu ape yang ku rasakan... ok ayat drama sangat.. mang sejak akhir2 ni saya memang rasa makin cramp macam period pain tu and sakit pinggang lah teramat sangat.. terutamanya tulang belakang ku.. gigih la cik abang jadik tukang urut malam2 .. sapu minyak panas.. pastu system tros down..kruih krah kruih krah.. terlelap.. syok sangat..

4. Your joints feel looser - Done
yang ni pun mang rasa macam longgar je tulang pinggul/bahagian bawah tu xley nak duk or baring kat tempat keras.. nak kene kat atas katil yang empuk gak.. rasa macam lari tulang pinggul if salah baring... 

5. You have diarrhea - Done
saya sejak akhir2 ni perasan bila membuang tu my shit tu dah tak berketui.. ooppss, selalu gak sakit perut.. bila keluar tu loose je.. even makan dah tak berapa banyak tapi still membuang 2-3 kali.. Alhamdulillah , baik lagi dari sembelit ye dok...

6. You stop gaining weight (or lose pounds) - Almost
ok saya memang jenis berat memang bam bam orang nye.. selmabak gitu.. tapi last cekup cuma naik 100g jer.. haik, sikit no.. tapi ye la makan pun tak banyak dah.. x selera nye pasal plus membuang hari2 so memang susah skit nak gain weight

7. You feel extra-tired...or you have an urge to nest -Done
dah tak larat boleh duk rumah je... nak drive and g shopping pun dah makin jauh..hohoho

8. Your vaginal discharge changes color and consistency - Not yet
xde perubahan lagi

9. You feel stronger, more frequent contractions - near the edge
contraction ade and makin kuat but irregular lagi..so belum ag kot..

10. Your water breaks - Not yet
yang ni pun belum

banyak yang dah ade sign so hopefully its around the corner... ok nak p masak jap.. bye

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 comments:

Post a Comment

 
Little monster, where are you? Blogger Template by Ipietoon Blogger Template