Monday, August 11, 2014

Dilema Rumah

Salam semua,

harini ku nak membebel lagi,
problem ku yang tak selesai2,
kalu korang nak tahu,
problemo ni sejak kawin pun dah muncul ,
meleret-leret sampai la aku dah preggy ni..
kenkonon kemuncak la ni,
aku dah tak sanggup dah nak bersabar lagi,
aku tak kira, ape nak jadik , jadik la...


hahhahahahhah,
macam problem besar sangat ek,
cerita macam dah masuk kes polis lah..
sebenarnye problem aku yang kenkonon berat sangat ni,
adalah problem rumah...
hahaha..
nak beli rumah pun payah...
apara...semalam aku dah jumpa officer bank...
kalu nak beli rumah 400k pun lepas..
TAPI....
kene combined loan...
almaklum lah, mak ni hutang banyak sangat..
hahhaha..
xde la banyak pun ...kete, ASB...
kalu aku slash ASB tu nama aku sorang je dah lepas...
tapi hasil keputusan yang terburu-buru..
akhirnya mak menyesal amik ASB..
hahhah,
kalu aku tak control...
memang tak menyimpan la mak,
baby nak keluar nanti, kene lah ade baby fund kan..kan..
berfikiran jauh tak..

TAPI, aku tengah fikir sedalam-dalam nya...
adakah aku mampu beli rumah??
ok kalu aku tanya officer BANK tu sekali lagi,
mesti kene TAMPAR punya..
even laki aku pun menyampah..nak layan aku dah..
JAWAPAN nye...memang mampu,
tapi..disebabkan keSENGALAN mak yang berpanjangan ni..
mak tak melakukan PERUBAHAN..
apa yang aku DILEMA sangat ni..
JAWAPANnya.. rumah mana satu nak beli ek...
tu je lah masalah aku..

Aku tak reti nak pilih mana satu,
sama la macam KES nak beli kete..
nak beli tapi tak tahu mana satu,
last2 mak aku yang pilih,
ko paham2 je la,
kalu mak aku pilih,
memang taknak kalah...
hahhahhah..
aku cuma redha je .....tet...tet...tet
bayor je la..
sape suh mak tolong pilih,
kaler pulak bapak aku yang pilih...
tu lah dia sejarah aku beli kete SWIFT..
kalu nak diikutkan..
macam nak tergigit jari kaki
memikirkan hutang yang bakal aku tanggung..
TAPI, alhamdulillah.. mak mampu lagi setakat ni...

Membebel lari topik pulak,
berbalik kepada cerita nak beli rumah..
ko bayangkan kul 3-4 pagi aku ajak laki aku borak pasal rumah..
hahhaha
ye la sesejak aku preggy ni..
mana ade aku tido lena,
asik bangun kencing je...
pergi opis ngantuk..
malam tadi tak agak2 
kejut laki aku
tanya soklan default
"Abang, kite nak beli rumah mana satu ek?"
nasib laki aku ni jenis kool je,
boleh la dia nak jawab 
"mana2 la yang, ikut ayang"
aku rasa la kalu laki lain mau dia smash skali kaco tido semata2
nk tanya soklan yang memang aku asik tanya..
ade lah beribu2 kali aku tanya soklan yang sama..
ade lah ritu laki aku tolong carikkan..
binik dia ni perasan nak duk umah landed
tapi nak drive jauh2 tak larat,
nan hado rumah dekat murah
last2 dia carik rumah APARTMENT jer
SUBSALE jer
mana kelas kat mak..
pastu mak REJECT...

dah REJECT,
laki aku bawak la aku pi tengok rumah BARU
JAUH la tapi.. kat SEMENYIH,
pergh cantik kot...
DOUBLE STOREY,
tapi mak terbayangkan betapa jauh nye nak mengharungi jalan ke sana
mak REJECT lak,
dah senyap gitu je...

TIMBUL balik DILEMA rumah ni sebab,
mak dah tak larat nak panjat tangga
tingkat 4 kot..
ni baru bawak prot,
bawak beg laptop yang sikit nye BERAT,
aku tak dapat bayang kalu kene,
hangkut baby, baju baby, beg laptop, angkut badan sekali..
masak tu..
so takley jadik,
kuar lagi bunyik nak beli rumah,
nasib laki ku tu tak melenting...
aku duk usha umah landed
last2 terjumpa entry rumah aritu yang aku usha tu..
dulu REGE dia 300k skunk dah jadik 350k
tergigit jari kaki ag..
adui yai...
cerita kat laki mak
dia kata "TU LA AYANG YANG TAK NAK ARITU"
hurm, rasa cam nak nangis je...
menyesal tak ikut cakap laki ku..

PADAN MUKA AKU...
member kat OPIS
dah psiko aku
beli je, kene beli jugak tahun ni..
boleh tak aku nak BELI RUMAH tutup MATA,
sign je
hahhaha...
SEKIAN CERITA SENGAL AKU.. YANG MAHA SENGAL..








3 comments:

  1. dear you dah pregnant rupanya, tahniah...! Alhamdulillah..lamanya tak jengah blog sampai tak tahu cerita kawan2 blog TTC..congratulation again.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, tu pun lama sangat tak hapdate blog..hapdate kat opis ni sebab tengah boring..hehe

      Delete

 
Little monster, where are you? Blogger Template by Ipietoon Blogger Template